Bez wątpienia dobra restauracja to taka, w której jedzenie smakuje obłędnie. Jednak, co w sytuacji, kiedy serwujesz dania najwyższej jakości a lokal dalej świeci pustkami? Nie należy się załamywać, istnieje kilka uniwersalnych i niedrogich sposobów, które pozwolą na stworzenie niepowtarzalnej atmosfery w każdej restauracji.

Klimatyczny wystrój wnętrza

W kwestii wystroju wnętrz restauratorzy mają ogromne pole do popisu. Jednak jak ze wszystkim, tak i z wystrojem, należy zachować umiar. W eleganckich lokalach postaw na proste i minimalistyczne, ale wygodne i funkcjonalne stoliki i krzesła https://dominova.com.pl/krzesla-do-restauracji. W małych rodzinnych restauracjach możesz puścić wodzę fantazji: powieś obrazy, poustawiaj stare lampy, zaiwestuj w biblioteczkę z książkami, a na stołach poustawiaj kwiaty i świece. Jednak uważaj, aby gustowny eklektyzm nie zamienił się w kicz. Białe i surowe ściany, na modłę baru mlecznego z PRL-u, odstraszają potencjalnych klientów, a w wielu z nich przywołają nie najlepsze wspomnienia. Dlatego też warto postawić na kolory. Zwróć też uwagę na oświetlenie, nie przesadzaj z przyciemnianiem. Klienci chcą wiedzieć, co mają na talerzu. Pamiętaj, jemy przecież wszystkimi zmysłami. Z drugiej strony, zbyt jasne i sztuczne światło pozbawi lokal atmosfery intymności. Znajdź, więc złoty środek.

Dobór odpowiedniej muzyki

To jaką muzykę wybierzesz zależy od tego jakie dania w niej serwujesz. Zakładając, że Twój lokal ma charakter francuskiego bistro, najlepiej sprawdzą się akordeonowe melodie rodem z paryskich uliczek. Pamiętaj, klienci odwiedzają Twoją restauracje po to, by dobrze zjeść i zrelaksować się. Zbyt głośna i natrętna muzyka może ich skutecznie zniechęcić do przyszłych wizyt. Dlatego podejdź do tematu uniwersalnie i przygotuj do swojej restauracji playlistę stworzoną z muzyki klasycznej i jazzu. Muzyka w takich miejscach ma być jedynie przyjaznym tłem dla posiłku i rozmów. W małych lokalach sprawdzi się też lounge, deep house, bossa nova, i jak zawsze jazz. Jeśli prowadzisz fast food, tutaj możesz pozwolić sobie na więcej. Pop i rock będą jak najbardziej na miejscu. Pamiętaj jednak nie za głośno i nie zbyt agresywnie.

Przyjazna obsługa

Podstawa każdej szanującej się restauracji to pomocny i życzliwy klientom personel. Dobrze poinformowana i służąca radą obsługa gwarantuje przypływ klientów i zysków. Kelner czy kelnerka to wizytówka lokalu, gdyż z nimi zamawiający mają pierwszy kontakt. Zachowanie obsługi ściśle związane jest z relacjami z managerem lokalu i pracownikami kuchni. Jeśli komunikacja jest płynna, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że klient też zostanie dobrze poinformowany. Nie mniej istotna jest również czystość w restauracji, nakryte stoliki, wypolerowane zastawy i sztućce, a także porządek w toaletach, to decyduje o kolejnej wizycie klientów. Pamiętaj, diabeł tkwi w szczegółach, a czujne oko klienta wyłapie każdy detal.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here